آموزش سئو سايت آموزش سئو سايت
| ||||
|
تحليل سئو سايت سلام دانلود را براي اين هفته براي شما آماده كرده ايم. سايت سلام دانلود از سال 2017 فعاليت خود را به صورت جدي آغاز كرده است. تمركز سايت هاي دانلود فيلم بر روي توليد محتوا مي باشد كه مخاطبان و كاربران را به سايت خود از طريق موتورهاي جستجو هدايت كنند. روش كسب درآمد اين نوع سايت از طريق تبليغات و بنرهاي تبليغاتي مي باشد. سايت سلام دانلود يكي بهترين سايت ها در زمينه ارائه فيلم هاي دوبله فارسي مي باشد كه در عبارت كليدي دانلود فيلم دوبله فارسي در رتبه دو قرار دارد و يكي از عبارات مهم در اين نوع كسب و كار است.
اطلاعات آماري رتبه كنوني سايت در الكسا (جهان)1,617
رتبه كنوني سايت در الكسا (ايران)47
امتياز سئو جهاني67%
تعداد بك لينك18,643
محل سرورايران
رتبه محتواي بي ارزش46.3%
ميزان بازديد متوسط از صفحات سايت به ازاي هر نفر در روز3.65
ميزان متوسط حضور هر نفر در سايت در طول روز2:47
تاريخ تحليل : 20 شهريور 1398
امتياز:
بازديد: 72
ابزار سئو يكي از اصلي ترين فاكتورهايي است كه مي تواند به روند سئو سايت شما كمك كند. همانطور كه براي بيشتر مراحل بهينه سازي صفحات ابزارهايي در اينترنت وجود دارد، ابزارهاي سئو براي طراحان سايت نيز موجود مي باشند كه شما به عنوان يك طراح سايت مي توانيد از آن ها براي خود استفاده كنيد. طبيعتا شما تعداد بسيار زيادي ابزار در toolbox طراحي سايت خود داريد كه مي توانيد از آن ها استفاده كنيد. ابزارهايي كه در اين مقاله ارائه شده است، براي متخصصين سئو و كپي كننده هاي مي تواند بيشتر كاربردي باشد. بايد توجه داشته باشيد كه تمامي ابزارهاي طراحي سايت موجود، براي سئو سايت مناسب نيستند. اگر در حال طراحي سايت براي افرادي هستيد كه مي خواهند صفحات آن ها رنك هاي برتر را از آن خود كنند، بايد از ابزارهايي كه در ادامه اين مقاله آموزش سئو به آن ها اشاره كرده ايم، استفاده كنيد. به طور كلي يك طراح سايت، نمي تواند در روند كاري خود به سئو بي توجهي كند. هيچكس تمايل ندارد كه براي هاست، نام دامنه و يك طراحي سايت حرفه اي هزينه كند و توقعي در مورد سئو و بهينه سازي سايت خود از طراح مورد نظر نداشته باشد. به هر حال موفقيت و رضايت مشتريان شما به اعتبار برند شما مي افزايد و مشتريانتان قبل از هر چيزي نياز به ترافيك و بازديد مناسبي دارند و اين مورد تنها با بهينه سازي سايت انجام پذير خواهد بود. در نتيجه پيشنهاد مي كنيم كه حتما از ابزارهاي سئو براي طراحان سايت كه در ادامه معرفي مي كنيم در روند كاري خود استفاده كنيد. Moz: بهترين ابزار پريميوم سئو براي طراحي سايتتعداد بسيار زيادي ابزار پريميوم در موتورهاي جستجو وجود دارند كه در زمينه سئو سايت فعاليت دارند اما Moz در ميان اين همه رقيب، بهترين گزينه اي است كه شما مي توانيد از آن استفاده كنيد؛ چراكه بيشتر طراحان سايت موفق نيز ابزار Moz را يك ابزار بسيار كاربردي مي دانند. يكي از كارهايي كه مي شود از Moz براي سئو استفاده كرد، اين است كه شما با يك toolbox رايگان طرف هستيد. جعبه ابزارهاي Moz در هر صورتي كاربرد خواهند داشت؛ چه شما نياز به معرفي شدن به موتور جستجو را داشته باشيد و يا اينكه بخواهيد تنها از نسخه پريميوم اين ابزار سئو استفاده كنيد. با ابزارهاي سئو Moz شما مي توانيد كارهاي زير را انجام دهيد:
البته اگر شما نسخه خود را به Moz Pro ارتقا بدهيد، به امكانات بيشتري مثل موارد زير دسترسي خواهيد داشت:
نكته اي در مورد رقباي اين ابزار سئو سايتMangools، Ahrefs و SEMrush امكانات بسيار فوق العاده اي در اين زمينه دارند. اگر شما مي خواهيد كه در زمينه بهبود رتبه سايت مورد نظر خود فعاليت هاي بيشتر و دقيقتري انجام دهيد، پيشنهاد مي كنيم كه از اين 3 ابزار گفته شده در روند طراحي سايت خود استفاده كنيد. البته دقت داشته باشيد كه اين ابزارها همه در ابتدا براي مدت كوتاهي به صورت رايگان به شما خدمات ارائه مي كنند و بعد از آن بايد ماهانه مبلغ مشخصي را براي استفاده از هر كدام از آن ها پرداخت كنيد. بنابراين هر زمان كه اطلاعات كافي در مورد استفاده از تمامي امكانات يك ابزار به دست آورديد، اقدام به ارتقا نسخه فعلي خود دهيد. Ubersuggest: بهترين ابزار سئو رايگاناحتمالا تعجب خواهيد كرد اگر متوجه شويد كه يكي از ابزارهاي سئو، خدماتش را به صورت رابگان در اختيار كاربران قرار مي دهد. البته تعداد كمي ابزار سئو رايگان در اينترنت وجود دارد، اما ابزار Ubersuggest بهترين موردي است كه شما مي توانيد از آن در روند كاري خود استفاده كنيد. يكي از ويژگي هاي مهم اين ابزار اين است كه علاوه بر رابط كاربري بسيار ساده، شما مي توانيد آن را به روش هاي مختلف تنظيم كنيد. به عنوان مثال شما مي توانيد از ابزار حسابرسي آن براي بررسي وب سايت هاي مشتريان فعلي خود استفاده كنيد و همچنين اگر به دنبال يك شروع كننده مكالمه هستيد، Ubersuggest بهترين ابزار سئو رايگاني است كه شما مي توانيد از آن بهره ببريد. با استفاده از اين ابزار رايگان سئو، شما مي توانيد وضعيت كلي سئو سايت هايي كه در حال طراحي آن هستيد را مورد بررسي قرار داده و از تكنيك هاي پيشنهادي اين ابزار كه براي بهبود وضعيت آن ها ارائه مي شود، استفاده كنيد. شما همچنين مي توانيد سرعت سايت آن ها را در عين حالي كه طراجي را انجام مي دهيد، مشاهده كنيد. يكي از استفاده هاي ديگر اين ابزار، اين است كه شما مي توانيد از آن به عنوان يك ابزار تحقيق كلمات كليدي استفاده كنيد كه اين مورد به شما كمك مي كند تا عملكرد خوبي قبل از انجام طراحي سايت داشته باشيد و آنچه كه رقباي مشتري شما انجام مي دهند را بررسي كرده و برنامه ريزي هاي خوبي در زمينه پيش افتادن از آن ها در روند فعاليت هاي خود ايجاد كنيد. Yoast: بهترين ابزار سئو براي وردپرسYoast بهترين ابزار سئو براي وردپرس مي باشد كه هر طراح سايت يا متخصص سئو مي تواند از آن براي بهينه سازي سايت مورد نظر خود استفاده كند. آن دسته از طراحان سايتي كه با وردپرس كار مي كنند، بهتر است كه استفاده از ابزار Yoast را در اولويت خود قرار دهند. درست است كه ابزار Yoast به وضعيت كلي عبارت كليدي و بك لينك ها كمكي نمي كند، اما بايد بدانيد كه اين ابزار به طراحان سايت و توليد كنندگان محتوا اين امكان را مي دهد هر كدام از صفحات سايت خود را جداگانه، نطابق با اصول سئو، بهينه كنند؛ مثل موارد زير:
حالا وقتشه! اينو بخون: 9 ابزار تحقيق كلمات كليدي رايگانپيشنهاد نويسنده اين است كه اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه اين مقاله را بخوانيد. Google Search Console: بهترين ابزار تحليل سئو سايتشما قبلا از Google Analytics براي بررسي معيارهاي كليدي وب سايت و همچنين تصميم گيري در مورد اطلاعات مربوط به پيشرفت هاي طراحي آينده خود استفاده كرده ايد؛ اما آيا مي دانيد مي توانيد داده هاي Google Search Console را به داشبورد Google Analytics خود نيز اضافه كنيد؟ با اين حال، Google Analytics از ارائه داده هاي اختصاصي جستجو كه در وب رديابي مي شود كوتاهي مي كند؛ به همين دليل بايد Google Search Console را به ليست ابزارهاي سئو خود اضافه كنيد. با استفاده از اين ابزار مي توانيد به اطلاعات زير دست پيدا كنيد:
حتي اگر اين ابزار به شما در زمينه بهينه سازي سايت كمكي نكند، شما مي توانيد با استفاده از آن عملكرد خود را تحليل كرده و در نهايت بهترين فعاليت ها را در زمينه طراحي سايت از خود ارائه كنيد.
امتياز:
بازديد: 221
نقشه سايت يكي از مسائلي است كه علاقه مندان و متخصصين سئو سايت در مورد آن نظرهاي متفاوتي دارند. امروزه، تكنيك هاي سئو مورد نقد و بررسي قرار گرفته و مسئله به وجود آمده اين است كه آيا نقشه سايت تاثيري در روند سئو دارد يا خير. نقشه سايت يا sitemap در زمينه بهينه سازي سايت نقش موثري داشته است؛ اما با بروز رساني هاي اخير الگوريتم گوگل، بايد بررسي شود كه آيا هنوز هم از جايگاه مهمي در سئو برخوردار مي باشد يا خير و اينكه آيا شما بايد از آن استفاده كرده و فعاليت هايي در زمينه ثبت نقشه سايت در گوگل داشته باشيد يا اينكه به طور كلي به آن توجهي نكنيد. در اين مقاله آموزش سئو به بررسي كامل نقشه سايت و مسائل مربوط به آن مي پردازيم. نقشه سايت چيست و چگونه كار مي كند؟قبل از هر نكته ديگري بايد به خوبي متوجه شويد كه نقشه سايت چيست و چه ماهيتي دارد. نقشه سايت به فايل هايي گفته مي شود كه به موتورهاي جستجو درباره صفحاتي كه قابليت كراول شدن را دارند، اطلاعات مي دهد. اين فايل هاي يك ليست ساده از URL هايي است كه شامل اطلاعات بيشتري در مورد صفحات مورد نظر مي باشد؛ مثل آخرين زمان بروز رساني آن ها. انواع نقشه سايتدر مورد انواع نقشه سايت بايد بگوييم كه در واقع دو نوع نقشه سايت وجود دارد كه اين دو مورد مي توانند به شاخه هاي ديگري تقسيم شوند. نقشه سايت XML و نقشه سايت HTML اصلي ترين انواع نقشه هاي سايت مي باشند. نقشه سايت HTML اساسا شامل صفحاتي هستند كه داراي تگ هاي href هستند و به صفحات ديگر لينك مي دهند؛ اين فايل ها هم براي كاربران كاربردي هستند و هم براي موتورهاي جستجو. خزنده ها سايت شما را با استفاده از كليك بر لينك هايي كه به صفحات ديگر لينك داده شده اند، كشف مي كنند. آن ها اين روند را تا جايي ادامه مي دهند كه ديگر لينكي در ارتباط با سايت شما باقي نمانده باشد. اگر لينك هاي شما در نقشه سايت وجود داشته باشند، چه در XML يا HTML، موتورهاي جستجو در پيدا كردن آن ها روند ساده تري را طي مي كنند. صورت كلي يك نقشه سايت HTML به شكل زير مي باشد: در ادامه مي توانيد نمونه اي از كدهاي HTML را نيز مشاهده كنيد:
البته شما مي توانيد هرگونه CSS كه مي خواهيد را در نقشه سايت HTML خود اضافه كنيد و استايل آن را تغيير دهيد. بيشتر نقشه هاي سايت مناسب را مي توانيد از Disney Store تهيه كنيد. همانطور كه مي توانيد مشاهده كنيد، تمام دسته بندي هاي مهم در اين سايت ليست شده اند. حالا وقتشه! اينو بخون: آموزش سئو وردپرسپيشنهاد نويسنده اين است كه اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه اين مقاله را بخوانيد. دقت داشته باشيد كه حالت استاندارد توزيع نقشه سايت فرمت XML مي باشد. موتورهاي جستجو از اين مورد استفاده مي كنند تا اطلاعات بيشتري در مورد صفحه سايت را به دست بياورند؛ مثلا عنوان ها را مستقيما از فايل نقشه سايتتان كراول مي كنند. شما همچنين مي توانيد فايل هاي XML را در ابزارهاي خود، مثل Google Search Console، نيز به كار ببريد تا گوگل بتواند اعتبار آن ها را به طور منظم مورد بررسي قرار دهد. نوشتن يك نقشه سايت XML ممكن است كمي دشوار باشد؛ چراكه تمام متا ديتا هايي كه در مورد صفحه سايت مورد نظر هستند را بايد در يك حالت استاندارد شامل شود. البته ظاهر نقشه سايت XML با HTML تفاوت چنداني ندارد. در ادامه يك شماي كلي از اين sitemap را براي شما ارائه كرده ايم كه مي توانيد آن را مشاهده كرده و مورد بررسي قرار دهيد:
شما مي توانيد برخي از تگ هاي خاص مانند و را مشاهده كنيد. اين دو تگ بسيار مهم هستند؛ بنابراين حتما آن ها را به نقشه سايت خود اضافه كنيد. البته دقت داشته باشيد كه دو مورد ديگر ممكن است توسط گوگل ناديده گرفته شوند. توجه داشته باشيد كه URL هاي موجود در نقشه هاي XML ثابت هستند. اين يعني كه شما نمي توانيد تنها your-page/ را به sitemap اضافه كنيد؛ بلكه بايد به جاي آن https://yoursite.com/your-page خود را اضافه كنيد. اگر به مثال Disney كه زده شد رجوع كنيم، متوجه مي شويم كه اين سايت يك sitemap XML دارد كه موتورهاي جستجو را هدف قرار داده است. دسته بندي هاي نقشه سايتهمانطور كه در ابتداي اين مقاله به آن اشاره شد، دو نوع اصلي نقشه سايت، به دسته بندي هاي ديگري نيز مي توانند تقسيم شوند:
اين ها رايج ترين مواردي هستند كه در طراحي نقشه سايت به كار برده مي شوند. معمولا بيشتر وب سايت هاي موجود يك نقشه از اين دسته دارند. علت اين است كه بيشتر پلتفرم ها يك نقشه سايت پيش فرض دارند كه به صورت خودكار ايجاد شده است. آن ها با فرمت XML تحويل داده مي شوند و معمولا در مسير نسبي /sitemap.xml يافت مي شوند. بيشتر سايت هاي وردپرسي، نقشه سايتشان را بر /sitemap_index.xml قرار داده اند. اين حالت يك URL پيش فرض براي نقشه هاي سايتي است كه توسط افزونه سئو Yoast توليد شده اند. نقشه هاي سايت ارائه شده توسط Yoast SEO با هدف خاصي ارائه مي شوند و هدف اين است كه فايل هاي XML تنها در صورتي مي توانند بسيار بزرگ باشند كه موتورهاي جستجو، آن ها را كراول نكرده باشند. هر فايل XML تا 50 مگابايت و 50000 URL محدوديت دارد اما گوگل اين محدوده با به 10 مگابايت كاهش داده تا اطمينان حاصل كند كه فايل مورد نظر شما بيشتر از 50 هزار URL و 10 مگابايت حجم نداشته باشد. اگر سايت حجيمي داريد، بهتر است كه نقشه سايت خود را به دسته هاي كوچكتر تقسيم كرده و از يك فايل ايندكس sitemap براي مديريت آن ها استفاده كنيد. اگر يك فرمت صحيح براي فايل ايندكس خود ايجاد كنيد، موتورهاي جستجو متوجه مي شوند كه چگونه بايد سايت را كراول كنند.
معمولا تصاوير مي توانند به يك نقشه سايت اضافه شوند. اگر تعداد زيادي از آن ها داشته باشيد، بهتر است كه براي هر تصوير يك فايل XML جداگانه ايجاد كنيد.
شما همچنين مي توانيد ويدئوها را در طراحي نقشه سايت خود به كار ببريد. ويدئوها نيز درست مشابه به تصاوير، در رابطه با URL يك صفحه مورد استفاده قرار مي گيرند. اگر تعداد كمي صفحه داريد كه شامل ويدئو مي باشند، پيشنهاد مي كنيم كه اطلاعات لازم را به يك نقشه سايت معمولي اضافه كنيد اما اگر بيشتر حجم وب سايت شما با ويدئوها پر شده است، بهتر است كه از نقشه سايت ويدئويي در روند معرفي نقشه سايت به گوگل استفاده كنيد.
اگر داراي يك سايت خبري هستيد، مي توانيد اين موضوع را در معرفي نقشه سايت به گوگل تبيين كنيد. از آنجا كه گوگل داراي بخش اخبار نيز مي باشد، وقتي نياز به يك فهرست بندي سريع داريد، استفاده از اين بخش مي تواند بسيار مفيد باشد. آيا Sitemaps براي سئو سايت اهميت دارند؟نكته مهمي كه بايد آن را رعايت كنيد، اين است كه قبل از ثبت نقشه سايت در گوگل، بايد مشكلات مربوط به سئو سايت را كه به خوبي مرتفع كنيد. به عنوان مثال، ممكن است كه شما در صفحات خود محتواي تكراري داشته باشيد. اگر بعد از بررسي هاي انجام شده متوجه شديد كه محتواي تكراري در سايت شما وجود دارد، قبل از هر چيزي بايد آن را بهبود دهيد. چراكه گوگل به طور كلي duplicate content را به عنوان يك فاكتور منفي مي شناسد؛ حال شما با معرفي نقشه سايت به گوگل، دقيقا كاري را انجام مي دهيد كه به ضرر شما خواهد بود. نكته مهمي كه بايد بدانيد اين است كه لزوما براي كراول شدن صفحات سايت خود، نيازي به sitemap نداريد. با اين حال در موارد خاصي مي توانند نقش مفيدي داشته باشند؛ از آنجايي كه در كنسول جستجوي گوگل جايگاهي دارند، متوجه مي شويم كه گوگل نيز براي نقشه هاي سايت، اهميت مناسبي قائل مي باشد. نتيجه اي كه مي توان گرفت اين است كه نقشه سايت، مستقيما بر سئو تاثير نمي گذارد اما با نقش داشتن بر مواردي ديگر، روند بهينه سازي سايت شما را تحت تاثير قرار خواهند داد. كاربردهاي مهم نقشه سايتشما داراي يك وب سايت بزرگ باشيد: اگر سايت شما تعداد صفحات بسيار زيادي داشته باشد، ممكن است به crawl budget شما آسيب بزند. Crawl budget براي سئو سايت اهميت دارد و نقشه سايت نيز مستقيما بر آن تاثيري نمي گذارد؛ اما نقشه سايت با افزايش سرعت ايندكس شدن صفحات سايت شما، در اين زمينه مي تواند يك عامل كمك كننده باشد. يك وب سايت بزرگ در برخي موارد به معناي بالا بودن تعداد بروز رساني هايي است كه انجام مي شود. ايجاد يك نقشه سايت XML مي تواند به شما در اين زمينه كمك كند. استراتژي لينك سازي داخلي سايت شما بد باشد: اگر شما به طور منظم لينك سازي هاي مناسب در صفحات داخلي سايت خود را انجام ندهيد، ممكن است كه كروال شدن برخي از آن ها سخت بشود كه داشتن يك نقشه سايت مي تواند در بهبود اين وضعيت عملكرد خوبي داشته باشد. اما دقت داشته باشيد كه قبل از اينكه شما از نقشه سايت براي بهبود روند فعاليت خود استفاده كنيد، بايد مرتفع كردن مشكلات سئو را در اولويت قرار دهيد. به زبان ساده تر، بهتر است به جاي ايجاد يك نقشه سايت، استراتژي لينك سازي داخلي خود را تغيير دهيد. سايت شما نوپا است يا بك لينك هاي ضعيفي دارد: از آنجايي كه سايت ها از طريق لينك هاي شناسايي مي شوند، ضروري است كه ديگر وب سايت ها به صفحات سايت شما لينك بدهند تا گوگل بتواند هرچه بهتر صفحاتتان را كراول كند. نقشه هاي سايت مي توانند صفحاتي را كه موتورهاي جستجو در حال كراول آن ها هستند، از كاربران سايت مخفي نگه دارند. در نهايت بايد بگوييم كه ايجاد يك نقشه سايت هيچ ضرري براي شما نخواهد داشت؛ اما بايد بدانيد كه اين قضيه خيلي ضروري نبوده و ممكن است كه شما اولويت بندي هايي داشته باشيد كه در زمينه سئو سايت عملكرد بهتري نسبت به sitemap داشته باشند. در ادامه، نكات مهمي در زمينه آموزش نوشتن نقشه سايت براي شما عزيزان ارائه خواهيم كرد.
امتياز:
بازديد: 87
تحليل سئو سايت فيليمو را براي شما عزيزان آماده كرده ايم. سايت فيليمو از سال 2015 فعاليت خود را با شعار “هر لحظه و هر كجا فيلم ببين” به صورت جدي آغاز كرده است. تمركز سايت فيليمو تماشاي آنلاين فيلم است كه مخاطبان و كاربران را به سايت خود از طريق موتورهاي جستجو هدايت كنند. روش كسب درآمد اين نوع سايت از فروش اشتراك براي تماشاي فيلم است.
اطلاعات آماري رتبه كنوني سايت در الكسا (جهان)708
رتبه كنوني سايت در الكسا (ايران)14
امتياز سئو جهاني78%
تعداد بك لينك645,866
محل سرورايران
رتبه محتواي بي ارزش25.1%
ميزان بازديد متوسط از صفحات سايت به ازاي هر نفر در روز7.83
ميزان متوسط حضور هر نفر در سايت در طول روز6:40
تاريخ تحليل : 30 شهريور 1398
امتياز:
بازديد: 121
سئو سايت در واقع عملي است كه بر اثر آن يك موتور جستجو در نتايج خود محتواي بهينه سازي شده شما را نمايش مي دهد. مشخصا رايگان بودن، ترافيك به طور منظم جذب كردن . سئو عكس ها از ويژگي ها و مزاياي اصلي آن مي باشند. اما نكته مهم اين است كه چگونه محتواي سايت خود را براي موتورهاي جستجو بهينه سازي كنيد و يا اينكه فاكتورهاي رتبه بندي گوگل يا يك موتور جستجوي ديگر چه اهميتي داشته و به طور كلي اهميت سئو سايت به چه صورت مي باشد. براي پاسخ به اين سوالات در ابتدا نياز داريم كه به خوبي بفهميم كه موتورهاي جستجو چگونه عمل مي كنند. چگونگي عملكرد موتورهاي جستجوموتورهاي جستجو در واقع كتابخانه هايي هستند كه در عصر امروزي وجود دارند و به جاي چاپ كردن تعداد زيادي صفحات كتاب، آن ها صفحات مختلف سايت ها را براي كاربران به نمايش در مي آورند. وقتي شما پرسشي را در قسمت جستجوي گوگل وارد مي كنيد، تمامي صفحات ايندكس شده و مرتبط با آنچه شما مي خواهيد به نمايش در مي آيند. براي انجام اين كار، موتورهاي جستجو از يك الگوريتم استفاده مي كنند. هيچ كسي دقيقا نمي داند كه الگوريتم هاي موتورهاي جستجو، از جمله گوگل، چگونه كار مي كنند. اما نشانه هايي وجود دارد تا بفهميم چگونه بر اساس آن ها عملكرد خود را بهبود ببخشيم. گوگل در مقاله اي اعلام كرده است كه براي اينكه اطلاعات مفيد براي كاربران خود ارائه كند، الگوريتم آن ها از فاكتورهاي بسيار زيادي استفاده مي كنند؛ از جمله، كلمات كليدي كه در متن جستجو وجود دارد، اعتبار صفحات سايت مورد نظر، تخصصي بودن محتوا سايت، موقعيت مكاني و بسياري از موارد ديگر. بر اساس آمارهاي به دست آمده، گوگل معتبرترين و مطمئن ترين الگوريتم در بين موتور هاي جستجو را دارد؛ به همين علت است كه بيشتر افراد از گوگل استفاده مي كنند. به دنبال همين موضوع ما در ادامه اين مقاله نكات مربوط به اهميت سئو سايت در گوگل را مورد بررسي قرار خواهيم داد. چگونگي كاركرد سئو سايتدر ابتدا بايد بدانيد كه سئو سايت چيست؛ سئو سايت در واقع تمام تلاش خود را ميكند تا يك موتور جستجو را قانع كند كه محتواي شما بهترين نوع خود، براي نشان داده شدن در رنك يك نتايج جستجو مي باشد. سئو سايت براي تمامي موتورهاي جستجو عمل ميكند؛ چراكه هدف اصلي تمامي آن ها يكي است. اينكه بهترين، مرتبط ترين و با ارزش ترين نتيجه را به كاربرانشان نشان دهند. حال چگونگي دقيق انجام بهينه سازي سايت بايد بر اساس نوع موتور جستجويي كه شما براي روند كاري خود استفاده مي كنيد، شكل بگيرد. اگر شما ترافيك طبيعي بيشتري براي صفحات وب سايت خود مي خواهيد، پس شما نياز داريد تا به خوبي الگوريتم گوگل را درك كرده و با آن تطابق پيدا كنيد. اما اگر محتواي شما به صورت ويدئويي است و از موتور جستجوهاي ديگر مثل YouTube استفاده مي كنيد، طبيعتاً تطابق يافتن با الگوريتم هاي آن تفاوت هايي با گوگل دارد. بنابراين از آنجايي كه هر كدام از الگوريتم هاي موتورهاي جستجو روند به خصوص خود را دارند، در اين مقاله نكات مربوط به بزرگترين و معتبرترين آن ها كه گوگل نام دارد را بررسي خواهيم كرد. چگونگي بهينه سازي سايت براي گوگلاز مطالعات به دست آمده است كه گوگل از ۲۰۰ فاكتور رتبه بندي استفاده مي كند. حتي برخي از سئوكاران معتقد هستند كه اين موتور جستجو از بيش از ۱۰۰۰۰ فاكتور رتبه بندي در بعضي موارد استفاده مي كند. هيچ كس نمي تواند ادعا كند كه تمامي اين فاكتورها را مي شناسد و بر آن ها مسلط است. اما مي توان ادعا كرد كه براي شناخت برخي از آن ها راه هايي وجود دارد. به اين صورت كه برخي از آن ها را خود گوگل به كاربران ارائه مي كند و بسياري از افراد در اين زمينه مطالعات بسيار زيادي را انجام مي دهند. ما در اين مقاله به بررسي بهترين و مهمترين آن ها مي پردازيم. نكته اي كه قبل از شروع بحث اصلي بايد به آن به دقت داشته باشيد اين است كه گوگل صفحات سايت ها را رتبه بندي مي كند نه خود سايت ها را. قابليت كراول شدنقبل از اين كه گوگل حتي بتواند تصميم بگيرد كه محتواي سايت شما ارزش رتبه بندي در نتايج برتر را دارد يا نه، گوگل بايد بفهمد كه آيا اصلاً اين صفحه سايت شما وجود دارد يا خير. به همين منظور گوگل از راه هاي بسيار مختلفي براي پيدا كردن محتواهاي جديد كه در سايت ها وجود دارند، استفاده مي كند. آنچه كه همه ما مي دانيم اين است كه گوگل صفحات وب سايت هاي مختلف را كراول مي كند تا بتواند آن ها را ايندكس كند. براي انجام اين كار گوگل از خزنده هاي خود استفاده مي كند. به اين صورت كه خزنده هاي گوگل در سايت هاي جستجو مي كنند تا لينك هاي جديدي براي كراول كردن پيدا كنند. نكاتي وجود دارد كه بايد آن ها را رعايت كنيد تا از بلاك شدن خزنده هاي گوگل جلوگيري شود: لينك هاي داخلي ضعيف لينك هاي داخلي nofollow صفحات noindex بلاك شدن در فايل هاي robot.txt موبايل فرندلي بودنبر اساس آمارهاي به دست آمده، ۶۳ درصد از جستجوهايي كه در گوگل انجام مي شود، در تلفن هاي همراه صورت مي گيرد و اين عدد هر ساله در حال افزايش است. بنابراين تعجبي ندارد كه در سال ۲۰۱۶ گوگل موبايل فرندلي بودن را يكي از فاكتورهاي اصلي خود براي تقويت نتايج جستجو قرار داد. به عبارتي ديگر هنگامي كه كاربران تلفن همراه وارد سايت مي شوند و متوجه مي شوند كه نسخه دسكتاپ براي آن ها در حال بارگذاري است، از سايت مورد نظر خارج ميشوند. هدف اصلي گوگل راضي كردن كاربرانش است. در نتيجه صفحات سايت هايي كه براي تلفن هاي همراه بهينه سازي نشده باشند، به عنوان يك عامل ضد رضايت كاربران شناخته شده و رنك پاييني از گوگل دريافت مي كنند. حتي اگر در برخي موارد بتوانيد بدون موبايل فرندلي بودن رنك مناسبي دريافت كنيد، با اين حال كاربران اهميتي به محتواي سايت شما نخواهند داد. اين موضوع را مي توانيد با استفاده از ابزارهاي موجود مورد بررسي قرار دهيد. سرعت صفحه سايتهنگامي كه كاربر وارد سايت شما مي شود چقدر زمان طول مي كشد تا اين صفحه براي او بارگذاري شود؟ اين يك فاكتور رتبه بندي در دسكتاپ و تلفن همراه مي باشد. علت اينكه سرعت صفحه سايت نيز يكي از اصلي ترين فاكتورهاي رتبه بندي است، مثل موارد بالا، جلب رضايت كاربران است. اگر يك كاربر براي دسترسي به محتواي يك سايت زمان زيادي را صرف كند، اين مورد مي تواند رتبه سايت را شديداً كاهش دهد. براي بررسي سرعت سايت مي توانيد از ابزارهاي موجود گوگل استفاده كنيد؛ مثل Google PageSpeed Tool. هدف جستجوپيدا كردن كلمات كليدي كه بتوانيد براي آن ها رنك مناسبي دريافت كنيد، كار آساني است. كافيست تنها عنوان خود را در Keyword Tool Planner وارد كرده و عبارات كليدي مختلف با ارزش هاي متفاوت را مشاهده كنيد. به اين صورت مي توانيد به راحتي متوجه شويد كه مردم در موتورهاي جستجو به دنبال چه چيزهايي هستند و از چه كلماتي كليدي براي رسيدن به محتواي مورد نظر خود استفاده مي كنند. در واقع گوگل به دنبال تفسير انگيزه و هدف جستجوهايي است كه انجام مي شود و ميخواهد هرچه بهتر نتايجي را نشان دهد كه كاربران آن ها را بيشتر از همه مي خواهند. اين موضوع چگونگي انجام بهينه سازي سايت ابتدا بايد براي صفحاتي كه در رنك هاي بالا نتايج جستجو حضور دارند، به كار گرفته شود. نوع محتوا، چگونگي نوشته شدن آن و زاويه ديد آن محتوا از اصلي ترين مواردي هستند كه بايد به آن ها توجه كنيد و آن ها را مورد تجزيه و تحليل قرار دهيد. علاوه بر آن مي توانيد از featured snippet هايي كه در نتايج جستجو هستند نيز استفاده كنيد تا متوجه شويد كه اين جستجوگر دقيقا به دنبال چه اطلاعاتي است. بك لينك هاالگوريتم رتبه بندي گوگل بر پايه چيزي به اسم PageRank شكل گرفته است. بر اساس اين موضوع متوجه مي شويم كه بك لينك ها براي رتبه بندي به عنوان راي محسوب ميشوند. هر چه يك صفحه سايت راي بيشتري داشته باشد رنك بالاتري نيز خواهد گرفت. بر اساس تحقيقي كه در مورد بك لينك ها انجام شده است، متوجه مي شويم كه سايت هايي كه بك لينك هاي بيشتر و با كيفيت تري كسب مي كنند، رتبه و بازديد فوق العاده اي دارند. به زباني ديگر براي رتبه گرفتن براي يك موضوعي كه ارزش زيادي دارد در كليه كسب و كارها اهميت دارد. مسئله اي كه وجود دارد اين است كه چگونه لينك هاي دريافت كنيد كه ارزش بالايي داشته تا بتوانند تعداد بازديد محتواي سايت شما را افزايش دهند. تعداد بسيار زيادي استراتژي لينك سازي در دوره هاي آموزش سئو وجود دارد اما نكته بسيار مهمي كه بايد به آن دقت داشته باشيد اين است كه اگر شما تازه وارد مبحث سئو سايت و اينكه سئو سايت چيست شده ايد، بهتر است لينك هايي كه دريافت مي كنيد را به بهترين محتواي خود ارتباط دهيد. اعتبار صفحه سايتلينك هايي كه از سايت هاي مختلف دريافت مي كنيد طبيعتا ارزش يكساني ندارند و هر كدام از آن ها با يكديگر تفاوت هاي زيادي دارند. يك لينك ممكن است اعتبار بالايي داشته و تاثير بيشتري در افزايش رنك شما بگذارد و يا ممكن است آسيب شديدي به كسب و كار شما وارد كند. متاسفانه گوگل از سال ۲۰۱۶ تصميم گرفت ديگر PageRank را به صورت عمومي ارائه نكند. به دنبال همين موضوع امروزه به طور مستقيم نمي توانيم بفهميم كه اعتبار يك صفحه سايت چقدر است اما خوشبختانه ابزارهاي بسيار زيادي وجود دارد كه مي توانيد با استفاده از آن ها متوجه شويد كه يك URL چه ميزان اعتبار دارد. اين ابزارها معمولاً بين صفر تا صد، رتبه اي براي صفحه سايت مورد نظر در نظر مي گيرند. نكته اي كه در استراتژي لينك سازي خود بايد حتماً رعايت كنيد، اين است كه تمام تلاش خود را بكنيد تا از صفحات معتبر وب سايت خود به صفحات كم ارزش لينك بدهيد تا آن ها بتوانند با استفاده از اين موضوع، رتبه خود در نتايج جستجو گوگل را افزايش دهند. در نتيجه متوجه مي شويم كه اگر لينك سازي صفحات سايت خود را به بهترين و اصولي ترين شكل ممكن انجام دهيد، به راحتي مي توانيد اعتبار و رنك صفحات سايتتان را نيز بهبود بخشيد و به دنبال همين موضوع كسب و كار خود به گسترش دهيد. كيفيت محتواي سايتهدف اصلي همه ما بايد اين باشد كه بهترين محتواي ممكن را در سايت خود ارائه كنيم تا كاربران به صورت كاربردي از آن ها استفاده كنند. گوگل براي سنجش كيفيت محتواي سايت فاكتورهايي مثل تخصصي بودن،اعتبار و قابل اعتماد بودن محتوا را مورد بررسي قرار ميدهد. بنابراين براي افزايش كيفيت محتواي سايت خود بايد از منابع معتبر استفاده كرده و نكات مهم آموزش توليد محتوا را در روند كار خود پياده سازي كنيد. تقسيم بندي محتوا به چندين مرحله، استفاده از پاراگراف ها و جملات كوتاه، پرهيز از محتواهاي بسيار طولاني و غيره از جمله نكاتي هستند كه بايد رعايت كنيد. حالا وقتشه! اينو بخون: بروزرساني محتوا و اهميت آن در سئو سايتپيشنهاد نويسنده اين است كه اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه اين مقاله را بخوانيد. جديد بودن محتوا يكي ديگر فاكتورهايي است كه گوگل براي آن اهميت بسيار زيادي قائل است. شما بايد به طور منظم محتواي سايت خود را بروز رساني كرده و مطالب جديد و مفيد را به آن اضافه كنيد تا هميشه بتوانيد در رنك هاي بالاي SERP ها نمايش داده شويد. به اين دليل كه تكنولوژي، امروزه به شدت در حال پيشرفت است و كاربران به هيچ وجه دوست ندارند كه محتوايي را مطالعه كنند كه چندين سال از زمان انتشار آن مي گذرد. سخن پاياني دانستن اينكه موتورهاي جستجو چگونه كار مي كنند و به چه صورت صفحات سايت هاي مختلف و محتواي آن ها را رتبه بندي ميكنند، زماني براي شما مفيد است كه شخصا شروع به سئو سايت و توليد محتوا بر اساس نكات مهم آموزش سئو بكنيد. با توجه به نكاتي كه در بالا مطالعه كرديد، طبيعتا متوجه شده ايد كه هميشه الگوريتم موتورهاي جستجو در حال به روز رساني است بنابر اين استراتژي هاي بهينه سازي سايت شما نيز بايد مرتباً تغيير كند و بروز شود. اميدواريم با استفاده از نكات گفته شده در مورد اهميت سئو سايت و پياده سازي آن ها در روند فعاليت هاي خود، بتوانيد رتبه مناسبي در نتايج جستجو به دست بياوريد و قدم بزرگي در موفقيت كسب و كارتان برداريد.
امتياز:
بازديد: 89
|
|
||
[Weblog Themes By : bigtheme.sitearia.ir] |